Obchodné podmienky elektronického obchodu www.baobab.sk

Čl.I.
Úvodné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho, ktorým je podnikateľ Mária Zifčáková – Baobab Slovakia, so sídlom Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 50 949 021, zapísaný v živnostenskom registri (Živnostenský list je zaevidovaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava pod reg. číslom 110-258240) (ďalej len “predávajúci“) a kupujúceho, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho www.baobab.sk.

Identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: Mária Zifčáková – Baobab Slovakia
Sídlo: Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika
IČO: 50 949 021
Registrácia: fyzická osoba podnikateľ zapísaný v živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava pod reg. číslom 110-258240
DIČ: 1076668945
IČ DPH: Neplatca DPH

Kontaktné údaje predávajúceho:
Mail: baobab.slovakia@gmail.com
Telefón: +421 911 666 323
Korešpondenčná adresa: Mária Zifčáková – Baobab Slovakia, Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika
Adresa pre uplatnenie reklamácií: Mária Zifčáková – Baobab Slovakia, Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika
Adresa pre doručenie reklamovaného tovaru: Mária Zifčáková – Baobab Slovakia, Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika

Bankové spojenie pre bezhotovostné platby predávajúcemu:
Názov banky: Fio banka, a.s.
IBAN: SK5983300000002501240837
CIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O.BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/58272172, 02/58272104
fax č.: 02/58272170

Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu vyjadruje svoj súhlas s tým, aby sa týmito obchodnými podmienkami spravovala kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len “kúpna zmluva“), ako aj vzťah vzniknutý pri alebo v súvislosti s uzatváraním takejto kúpnej zmluvy, alebo pri reklamácii tovaru predávaného predávajúcim (ďalej len “tovar“).

Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. Ak si predávajúci a kupujúci v písomnej kúpnej zmluve dohodnú iné podmienky, ako sú podmienky stanovené týmito obchodnými podmienkami, tak ustanovenia takejto písomnej kúpnej zmluvy majú prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.

Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že ak záväzkový vzťah založený medzi nimi uzatvorením kúpnej zmluvy alebo vzniknutý medzi nimi v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy obsahuje cudzí prvok (napr. kupujúci je občanom iného štátu ako Slovenskej republiky), tak sa takýto vzťah spravuje právnym poriadkom Slovenskej republiky.

Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že na prerokovanie a rozhodnutie sporov vzniknutých medzi nimi v súvislosti so záväzkovým vzťahom založeným medzi nimi uzatvorením kúpnej zmluvy alebo v súvislosti so záväzkovým vzťahom vzniknutým medzi nimi v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy, ak takýto vzťah obsahuje cudzí prvok, sú príslušné súdy Slovenskej republiky.

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v súlade s ustanovením § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými právnymi predpismi, a to najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Tieto obchodné podmienky sa okrem ustanovení článku VI. a článku VII vzťahujú aj na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. – Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov.

Ak kupujúci uvedie v objednávke IČO, má sa za to, že nie je spotrebiteľom a pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná ako spotrebiteľ.

Čl.II.
Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy

Kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy postupuje tak, že v elektronickom obchode na internetovej stránke predávajúceho si vyberie tovar, ktorý má záujem kúpiť a takýto tovar si zakliknutím tlačítka “Vložiť do košíka“ vloží do “Nákupného košíka“. Následne sa kupujúci výberom príslušného tlačidla rozhodne či bude pokračovať v nákupe alebo prejde do “Nákupného košíka“.

Po ukončení výberu tovaru/tovarov prejde kupujúci do “Nákupného košíka“ kde má možnosť skontrolovať, potvrdiť, zmeniť, alebo zrušiť objednávaný tovar a jeho množstvo. V Nákupnom košíku sú obsiahnuté najmä informácie o druhu, základnom popise, množstve, a cene objednaného tovaru.

Po potvrdení obsahu “Nákupného košíka“ stlačením tlačítka “Objednať“ prejde kupujúci na stránku zadania identifikačných, kontaktných a fakturačných údajov kupujúceho, zadania spôsobu a ceny doručenia (resp. prevzatia) tovaru a zadania spôsobu platby. Na tejto stránke je kupujúci povinný uviesť resp. vybrať alebo potvrdiť najmä meno a priezvisko kupujúceho, poštovú a fakturačnú adresu kupujúceho, telefónne číslo kupujúceho, e-mailovú schránku kupujúceho, v prípade právnických osôb IČO, IČ DPH kupujúceho, objednávací kód tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia/doručenia tovaru. Na tejto stránke môže kupujúci vytvoriť svoju registráciu a pri ďalších objednávkach používať svoje uložené identifikačné údaje, ku ktorým sa dostane prihlásením na stránke a zadaním hesla. Kupujúci je povinný na stránke predávajúceho uvádzať vždy úplné, pravdivé a správne údaje. Kupujúci je povinný vyplniť všetky stránkou požadované údaje.

Po zadaní spôsobu a ceny doručenia (resp. prevzatia) tovaru a zadania spôsobu platby za tovar sa kupujúcemu zobrazí celková cena objednávky vrátene ceny dopravy/doručenia. Na úspešné vytvorenie a odoslanie objednávky predávajúcemu sa vyžaduje, aby kupujúci “zaškrtol“ políčko “Súhlasím s obchodnými podmienkami“, a potom klikol na tlačítko “Odoslať objednávku s povinnosťou platby prevodom“ alebo „Odoslať objednávku“. Kupujúci je povinný odkontrolovať správnosť zadaných a vybraných dát a údajov v procese objednávania tovaru pred ich definitívnym odoslaním predávajúcemu.

Pred kliknutím na tlačítko “Odoslať objednávku s povinnosťou platby prevodom“ alebo „Odoslať objednávku“ má kupujúci možnosť obsah objednávky skontrolovať a objednávku zrušiť alebo zmeniť. Kupujúci sa pred kliknutím na tlačítko “Odoslať objednávku s povinnosťou platby prevodom“ alebo „Odoslať objednávku“ môže vždy vrátiť na predchádzajúci krok vytvárania objednávky a to stlačením tlačítka “Späť do košíka“.
Pred odoslaním objednávky je kupujúci oprávnený za účelom uzatvorenia zmluvy, zistenia alebo opravy technických chýb vykonať úkony a použiť technické prostriedky popísané v Čl.II. a Čl.III. týchto obchodných podmienok.

Objednávka zaslaná predávajúcemu je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto obchodných podmienok. Objednávka je určená pre predávajúceho na prijatie predávajúcim v lehote 15 dní od jej doručenia predávajúcemu.

Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu doručenie objednávky bezodkladne po jej doručení predávajúcemu. Takéto potvrdenie doručenia objednávky nie je potvrdením o záväznej akceptácii objednávky podľa bodu 2.9 týchto obchodných podmienok a jeho prijatím kupujúcim sa kúpna zmluva ešte nepovažuje za uzatvorenú. Potvrdenie podľa tohto bodu má len informatívny charakter za účelom potvrdenia prijatia objednávky predávajúcim, obsahom potvrdenia budú identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho, druh, množstvo a cena objednaného tovaru, zvolený spôsob, cena a miesto doručenia tovaru, zvolený spôsob platby za tovar, ako aj celková cena tovaru spolu s cenou dopravy. Ak však potvrdenie podľa tohto bodu obsahuje aj text “Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky“ alebo iný text z ktorého vyplýva, že potvrdenie podľa tohto bodu je súčasne potvrdením o záväznej akceptácii objednávky, považuje sa toto potvrdenie súčasne za Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky podľa bodu 2.9 obchodných podmienok; potvrdenie v takom prípade obsahuje aj náležitosti podľa druhej vety bodu 2.9 obchodných podmienok.

Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim, ktoré predávajúci uskutoční zaslaním e-mailovej správy na adresu kupujúceho, pričom takáto správa bude označená ako “Potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky“. V tele správy budú uvedené identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho, druh, množstvo a cena objednaného tovaru, zvolený spôsob, cena a miesto doručenia tovaru, predpokladaný termín dodania tovaru, zvolený spôsob platby za tovar, ako aj celková cena tovaru spolu s cenou dopravy, prílohou e-mailovej správy budú tieto obchodné podmienky. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky aj ďalšie informácie súvisiace s jeho objednávkou.

Pred záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim, je predávajúci (v závislosti na charaktere objednaného tovaru) podľa vlastného uváženia oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky, resp. kupujúceho v súvislosti s vybavovaním objednávky kontaktovať (napr. telefonicky alebo emailom).

Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho je zoznamom bežne predávajúcim dodávaného tovaru, avšak predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých tovarov podľa zoznamu. Informácie o dostupnosti tovaru na stránke predávajúceho majú informatívny charakter.

Predávajúci je oprávnený objednávku odmietnuť a objednaný tovar kupujúcemu nedodať, ak kupujúci uviedol pri vytvárané objednávky nesprávne alebo zavádzajúce údaje alebo ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, ak sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.

Predávajúci je oprávnený objednávku odmietnuť a objednaný tovar kupujúcemu nedodať aj ak kupujúci v minulosti porušil podmienky inej kúpnej zmluvy s predávajúcim.

O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom.

Predávajúci je oprávnený od uzatvorenej kúpnej zmluvy odstúpiť, ak kupujúci uviedol pri vytvárané objednávky nesprávne alebo zavádzajúce údaje alebo ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode a ak od predávajúceho nemožno spravodlivo požadovať, aby dodanie tovaru uskutočnil v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. V týchto prípadoch sa predávajúci môže s kupujúcim dohodnúť na náhradnom plnení. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcim, vráti predávajúci kupujúcemu všetky platby prijaté v súvislosti s kúpnou zmluvou do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.

Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba do dvoch hodín od vystavenia objednávky a v prípade, že produkty ešte neboli vyexpedované. Objednávku je možné stornovať písomnou formou (e-mailom na adrese baobab.slovakia@gmail.com). Kupujúci je povinný v oznámení o storne objednávky uviesť číslo objednávky, meno, e-mail a popis objednaného tovaru. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou (e-mailom alebo poštou). V tomto prípade storna objednávky, predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. Predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 dní bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak. Ustanoveniami tohto bodu nie sú dotknuté práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa článku VI týchto Obchodných podmienok.

Údaje vo faktúre za dodanie tovaru nemožno meniť po tom, ako bola cena tovaru zaplatená alebo po tom, ako tovar kupujúci prevzal.

Uzavretú kúpnu zmluvu predávajúci archivuje v elektronickej forme po dobu šiestich rokov a kupujúcemu je prístupná na požiadanie.

Čl.III.
Platba za tovar

Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode predávajúceho sú uvádzané v mene Euro (EUR) a sú uvádzané vrátane DPH.

Kupujúci je povinný zaplatiť za objednaný tovar cenu podľa akceptovanej objednávky. Spolu s cenou tovaru je kupujúci povinný zaplatiť cenu dodania tovaru všetko podľa akceptovanej objednávky. Pred konečným odoslaním objednávky je kupujúci oboznámený s celkovou cenou tovaru vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami súvisiacimi s dodaním tovaru kupujúcemu.

V kúpnej cene tovaru nie sú zahrnuté poplatky banky kupujúceho za vykonanie úhrady kúpnej ceny ani náklady na použitie elektronických prostriedkov na komunikáciu kupujúcim. Tieto poplatky a náklady je povinný zaplatiť kupujúci, na základe vzťahu kupujúceho s bankou a na základe vzťahu kupujúceho s poskytovateľom pripojenia na internet.

Kúpnu cenu za tovar a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru a platbou za tovar podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy resp. prevzatia nasledujúcimi spôsobmi:
v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v akceptovanej objednávke (bez poplatku);
v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika (bez poplatku);
bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho IBAN: SK5983300000002501240837, BIC: FIOZSKBAXXX (bez poplatku, kupujúci ale platí poplatky svojej banky);

V prípadoch platby v hotovosti je kúpna cena splatná najneskôr pri prevzatí tovaru kupujúcim.

V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu je kúpna cena splatná do 3 dní od zaslania predfaktúry na emailovú adresu kupujúceho. V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru vrátane ceny dodania spolu s uvedením variabilného symbolu platby podľa zaslanej faktúry. V prípade bezhotovostnej platby prevodom z účtu sa kúpna cena považuje za zaplatenú pripísaním príslušnej sumy v prospech účtu predávajúceho.

Ak kupujúci neuhradí kúpnu cenu včas, kúpna zmluva zaniká.

Čl.IV.
Dodanie tovaru

Predávajúci dodáva tovar výlučne na územie krajín, ktoré je možné vybrať zo zoznamu krajín doručenia v procese vytvárania objednávky.

Spôsob dodania resp. prevzatia tovaru si zvolí kupujúci v procese zostavovania objednávky tovaru. Tovar si môže kupujúci prevziať osobne bezplatne na adrese: Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika, a to v pracovných dňoch Pondelok až Piatok v čase od 17:00 do 21:00 hod, avšak výlučne po tom, ako mu predávajúci oznámil, že tovar je pripravený na prevzatie kupujúcim. Kupujúci si v procese vytvárania objednávky môže zvoliť spôsob doručenia tovaru na jeho adresu prostredníctvom spoločnosti Slovenská pošta a.s.., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124; cena dopravy závisí od objednaného tovaru; pri objednávke tovaru v hodnote tovaru nad 100 EUR je doprava zdarma; tým nie je dotknuté ustanovenia bodu 4.1 týchto obchodných podmienok. Pri doručovaní tovaru kupujúcemu, bude kuriér kupujúceho pred doručením telefonicky informovať o čase doručenia. Kupujúci si v procese vytvárania objednávky môže zvoliť spôsob doručenia tovaru prostredníctvom služby s doručením do miesta, ktoré si kupujúci vyberie k ponúkaných možností v procese vytvárania objednávky.

Predávajúci je povinný dodať tovar na miesto určené v Potvrdení o záväznej akceptácii objednávky a v lehote do tridsiatich dní od Potvrdenia o záväznej akceptácii objednávky. Tovar, ktorý sa nachádza na sklade predávajúceho je zvyčajne dodávaný do 2-5 pracovných dní; v prípade dlhšej dodacej doby bude predávajúci kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. O termíne dodania bude predávajúci informovať kupujúceho emailom.

Kupujúci je povinný dodaný tovar prevziať aj pred uplynutím lehoty podľa bodu 4.3 týchto obchodných podmienok a  prevzatie tovaru písomne potvrdiť. Ak kupujúci dodaný tovar neprevezme, alebo jeho prevzatie odmietne potvrdiť, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy okamžite odstúpiť.

V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia, pričom si kupujúci musí byť vedomý poškodenia tovaru z dôvodu jeho špecifickosti. Za škody na tovaru spôsobené nedbanlivosťou zo strany kupujúceho predávajúci neručí.

Pri prevzatí tovaru od prepravcu alebo doručovateľskej služby je kupujúci povinný ihneď skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek poškodení obalu oznámiť túto skutočnosť prepravcovi a ešte za prítomnosti prepravcu prezrieť tovar a v prípade zistenia poškodenia tovaru alebo iných vád tovaru vyhotoviť o tom písomný doklad a nechať ho podpísať zástupcovi prepravcu alebo doručovateľskej služby.

Podpisom dodacieho listu bez uvedenia výhrad kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky tovaru nemôže byť braný ohľad.

Predávajúci je oprávnený overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru, a to v prípadoch, kedy bola kúpna cena tovaru kupujúcim zaplatená bezhotovostným bankovým prevodom.

Čl.V.
Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo škody na tovare

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar, nikdy nie však skôr ako prevzatím tovaru kupujúcim.

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho resp. od dopravcu.

Čl.VI.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Predávajúci poučuje kupujúceho, že kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“), a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom keď
kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete všetky časti objednaného tovaru;
sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný;
sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete posledný diel alebo kus tovaru;
ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom (napr. pracie prostriedky).

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) zaslaným na niektorú z kontaktných adries predávajúceho, ktoré sú uvedené v úvode týchto obchodných podmienok pri identifikácii predávajúceho.

Na účel odstúpenia od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť aj vzorový formulár, ktorý si kupujúci môže stiahnuť TU; ak mieni kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť je kupujúci povinný vyplnený vzorový formulár zaslať predávajúcemu na e-mailovú adresu baobab.slovakia@gmail.com alebo poštou. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy vyplnením a zaslaním formulára na e-mailovú adresu predávajúceho, predávajúci kupujúcemu prijatie odstúpenia bezodkladne potvrdí e-mailovou správou.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy predávajúcemu pred tým, ako lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie.

Kupujúci je povinný prevzatý tovar zabalený v originálnom obale a spolu so všetkou dokumentáciu prevzatou spolu s tovarom (letáky, návody na použitie, dokladom o kúpe, faktúrou a podobne) doručiť alebo zaslať na nasledovnú adresu predávajúceho Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci tovar v súlade s týmto bodom doručí alebo odošle na predávajúcim určenú adresu pred uplynutím 14-dňovej lehoty podľa predchádzajúcej vety. Predávajúci odporúča prepravu tovaru poistiť. Predávajúci nepreberá zásielky na dobierku.

Priame náklady na vrátenie tovaru ako aj priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty znáša kupujúci; tieto náklady nemožno určiť vopred. Predpokladaný odhad týchto nákladov závisí od druhu a množstva tovaru a od vzdialenosti, z ktorej bude vracaný tovar prepravovaný.

Kupujúci pri vrátenom tovare zodpovedá iba za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy v zmysle bodu 6.2 týchto obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, je poškodený a/alebo neúplný, a/alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, a to najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. Predávajúci je povinný vrátiť platby kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bolo predávajúcemu doručené oznámenie kupujúcemu o odstúpení od kúpnej zmluvy. Predmetnú úhradu je predávajúci povinný uskutočniť rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe za tovar; predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby, kupujúcemu v súvislosti s takýmto iným spôsobom nesmú byť účtované žiadne platby.

Ak predávajúci tovar už zaslal kupujúcemu, tak predávajúci je povinný vrátiť platby kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po predložení hodnoverného dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť na adresu predávajúceho podľa toho, čo nastane skôr.

Čl.VII.
Reklamácie – Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, od predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho.

Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru u predávajúceho kupujúcim. Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.

Reklamáciu tovaru je kupujúci povinný zaslať predávajúcemu na niektorú z nasledovných adries:
e-mail: baobab.slovakia@gmail.com
poštová adresa: Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika.

Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť k vybaveniu reklamácie na nasledovnú adresu:
Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika.

Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu podľa možnosti v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu a faktúry alebo iného dokladu o zaplatení.

Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke predávajúceho, ktorý je súčasne obsahom tohto článku VII. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“).

Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z chýb zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru. Zákazník – spotrebiteľ (fyzická osoba) je povinný okamžite po prevzatí tovaru skontrolovať neporušenosť obalu, rastlín a prípadne závady oznámiť najneskôr do 14 dní predávajúcemu. V opačnom prípade sa rastliny ako špecifický tovar považujú za prezreté a bez akýchkoľvek vád. Je mimoriadne dôležité, aby kupujúci vady zdokumentoval (fotografie). Tento postup výrazne pomôže pri riešení prípadnej reklamácie. Rovnaký postup platí aj pre nespotrebiteľa, podnikateľa alebo právnickú osobu. Rastliny a tovar je kontrolovaný: Ústredný kontrolný a skúšobný ústav poľnohospodársky v Bratislave, Matúškova 21, 833 16 Bratislava a ošetrovaný odborníkmi tak, že predávané rastliny sú zdravé.

Vzhľadom na špecifickosť tovaru, nie je možné vady odstraňovať opravou alebo úpravou tovaru. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Kupujúci kúpou živého rastlinného tovaru preberá zodpovednosť za správnu starostlivosť, za polievanie, výživu a udržiavanie rastlín tak, ako sa informoval pri nákupe a ako je uvedené jednak v poradenstve na stránke www.baobab.sk a jednak v návode na použitie a iných manuáloch. Za škody spôsobené neodbornou manipuláciou pri rozbalení balíka predávajúci neručí. Rovnako neručí za poškodenie rastlín spôsobené nepriaznivými poveternostnými podmienkami v prípade, že tieto vysadil alebo uskladnil kupujúci v priestoroch pre rastliny nevhodné, rovnako v prípade vystavenia rastlín a semien mrazom či neprimeraných slnečným žiarením.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Pri  tovare predávanom za nižšiu cenu v dôsledku vady, predávajúci poskytuje záruku 24 mesiacov, pričom záruka sa nevzťahuje na vady, pre ktoré bola zníženia cena; takéto vady musia byť uvedené v kúpnej zmluve.

Po začatí reklamačného konania záručná doba neplynie až do dňa oznámenia výsledku reklamácie.

Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho na adresu  Ladislava Sáru 423/2, 841 04 Bratislava, Slovenská republika  a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie (ktorý si kupujúci môže stiahnuť TU) a doručí ho predávajúcemu. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh, resp. prejavy a rozsah vád tovaru.

Reklamačné konanie tovaru sa začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
doručenie riadne vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho na adresu určenú predávajúcemu v tomto Reklamačnom poriadku.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.

Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania.

Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
výmenou tovaru,
vrátením kúpnej ceny tovaru,
vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
uplynutím záručnej doby tovaru,
mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
používaním tovaru v podmienkach, do ktoré tovar nie je určený
zanedbaním starostlivosti o tovar.

Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.

Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam takýchto subjektov je možné získať na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Kupujúci je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolí. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

Predávajúci vedie evidenciu o uplatnených reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenej reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

Čl.VIII.
Spoločné ustanovenia

Predávajúci je oprávnený nezverejniť pri tovare recenzie, ktoré nesúvisia s predmetným tovarom, obsahujú nevhodné výrazy, sú podľa starostlivého uváženia predávajúceho nepravdivé, odkazujú na iné webové stránky alebo materiály alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú meno alebo povesť predávajúceho.

Zmluvné strany sa dohodli, že medzi sebou budú komunikovať najmä prostredníctvom e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.

Zaslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že ho predávajúci pred zaslaním objednávky oboznámil so všetkými informáciami podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Internetovou stránkou predávajúceho sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie internetová stránka www.baobab.sk . Internetovým obchodom predávajúceho alebo elektronickým obchodom predávajúceho sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie internetový obchod predávajúceho na internetovej stránke www.baobab.sk .

Spotrebiteľom sa na účely kúpnej zmluvy rozumie spotrebiteľ tak, ako je definovaný v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.

Kúpna zmluva je zmluvou uzatvorenou na dobu určitú, a to do splnenia všetkých povinností zmluvných strán z kúpnej zmluvy. Záväzky kupujúceho z kúpnej zmluvy trvajú počas platnosti kúpnej zmluvy, najdlhšie však do ich splnenia.

Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.

Kúpna zmluva bude uložená u predávajúceho v elektronickej podobe po dobu šiestich rokov a kupujúcemu je po túto dobu dostupná na požiadanie.

Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovaru od predávajúceho nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je výslovne písomne dohodnuté inak.

Čl.IX.
Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok ako aj na cenník zverejnený na stránke predávajúceho. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach sa považuje za splnenú umiestnením nového znenia obchodných podmienok na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci má povinnosť vymazať registrovaného zákazníka z databázy v prípade, že o tom zákazník písomne elektronicky požiada.

Celý obsah webovej stránky predávajúceho ako aj dizajn, text a grafika, vrátane úprav, výberov a zbierania a všetok software sú majetkom Predávajúceho. Predávajúci týmto udeľuje súhlas výhradne len na ich prezeranie, elektronické kopírovanie a tlačenie v papierovej podobe za účelom zriadenia Objednávky. Akékoľvek ďalšie používanie materiálov z webovej stránky, zahŕňajúc modifikácie, distribúciu alebo kopírovanie je bez predchádzajúceho súhlasu Predávajúceho zakázané.

V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.

Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo  iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nevybavenia objednávky, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.

Predávajúci si vyhradzuje  právo započítať si svoje splatné pohľadávky voči kupujúcemu, pri vybavení novej objednávky v prípade, že kupujúci v minulosti nesplnil svoje záväzky voči predávajúcemu.

Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky, ktorých súčasťou je aj Reklamačný poriadok, prečítal v celom rozsahu, porozumel ich významu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Vyhotovené a schválené v Bratislave dňa………………….